Nu ska jag ta mig tiden att berätta om mitt lag och fotbollen! Fotbollen med er tjejer är underbar.Ni ger mig en kraft och styrka som inget annat gör , Jag känner en stark gemenskap och glädje. Vi vinner och förlorar tillsammans. Det är det som är grejen ingen i laget ska göra en enmannashow för då har de kommit till fel lag! Vi i iron kämpar ,vinner och förlorar tillsammans men vi delar även glädje,lycka,sorg,ilska med varandra. Ingen i laget verkar känna sig utanför och ensam vilket är bra eftersom vi är ett lag och alla ska känna att de tillhör det. Alla i Iron är bra på olika sätt . Vi har ju en del målgörare, vi har två målvakter som klarar sitt jobb bra. Vi har även grymma mittfältare,backar och forwards som alla är unika. Vissa är superbra på att dribbla,vissa är bra på att skjuta och vissa har bra spelförståelse men vi har även en del snabba spelare. När jag är med laget på fotbollsplanen,i omklädningsrummet och alla andra ställen känner jag en stor lycka. För jag vet att vi kämpar för att vinna,men vi kan även ta förluster ganska bra. Jag skulle även vilja nämna några spelare som får mig att känna mig trygg i laget och de peppar mig även när jag tycker det går skit. De här personerna heter Julia Anstren,Wilma Persson,Frida Lögdberg. De ställer alltid upp för alla i laget och ger aldrig upp. När jag började i det här laget förra året så var det just Julia,Frida och Wilma som gjorde så jag kom i där så bra, de hjälpte mig när jag inte  visste vad jag skulle göra och jag känner att det är de här tre som jag har lärt känna bäst. Julia,Frida och Wilma kommer alltid vara jättebra vänner för mig. Jag vill verkligen tacka dem för att de alltid ställer upp och är oftast på glatt humör och gör även andra glada.
Med hopp och tro på fotbollen så säger jag nu: Jag älskar mitt fotbollslag och alla mina medspelare , ni är bäst♥

Kommentera

Publiceras ej